Tversted Plantage, klubløb (22/03/2015)
Map/area: Tversted Plantage
Fint løb i Tversted Plantage, hvor jeg i vinterlig påklædning prøvede kræfter med den lange distance på 7,9 km, hvilket jeg i løbet af 2 timer fik ændret til 11,8 km. ---- Post 1 til 3 var OK. ---- Var ikke præcis med kursen mod post 4. Havde kun fokus på at komme ud til asfaltvejen, men havnede sydligere end forventet. Resultatet blev, at jeg hurtigt løb udenfor kortet og intet passede. Blev dog hurtigt klar over fejltagelsen. ---- Igen OK løb fra post 4 til post 17. --- Kort før post 18 gik jeg for tidligt mod nord og måtte lede lidt i bakkerne efter posten.---- På vej mod post 19 tjekkede jeg post 20 og 21, så de hurtigt kunne genfindes på tilbagevejen. Post 19 drillede imidlertid lidt, da jeg ikke var opmærksom på at komme helt hen til punktet, hvor hegnet ændrer retning. --- Frem mod post 23 gik det lidt på lykke og fromme det sidste stykke med det negative resultat, at der blev løbet for langt og søgt for længe. --- Var ikke klar over, at de to små firkanter ved post 23 er bunkers. -- Kunne evt. have valgt at benytte den østligste som et sikkert pejlemærke. -- Men fint afvekslende søndagsløb.
Kirsten : Sjovt at sammenligne vores stræktider og vejvalg Gert - du slog mig i dag :), men jeg henter trods alt næsten tabte 15 minutter på dig fra post 13 og i mål. Desværre går der lidt inden jeg kan komme med igen og får chancen for revanche ;)
Gert: Enig med dig i, at det var et spændende løb ---- og med indbyggede muligheder for "begynderfejl". Jeg forstår godt, at du ærgrer dig gul og grøn over den missede post 8. Stræktiderne til 10, 11 og 12 går sikkert hurtigt i glemmebogen :-) .--- Jeg kunne godt have undværet udflugten på vej til post 4 og fumlerierne omkring post 19 ---- og ved nærmere eftertanke have valgt en sikrere rute frem mod post 23 (f.eks som Kjeld , en lille omvej men sikker og hurtig) .--- Nå, men der må jo som sagt være lagt i kakkelovnen til revanche :-)
Ann : Når fejlene så tydeligt kommer sidste del af løbet, er det en indlysende tanke, at det skyldes træthed. En ting er at kunne løbe langt, men ved de lange orienteringsløb, bliver hovedet træt og koncentrationen svigter. Synes jeg din tilgang til post 23 er et godt eksempel på. Inden da, var der jo rigtigt mange gode og direkte stræk, hvor du rammer ret sikkert
Gert: Ja, du har helt sikkert en god pointe. Jeg indrømmer gerne. at jeg af og til er tilbøjelig til at satse på et lidt usikkert vejvalg. Det er selvfølgelig ekstra dumt, hvis man er godt mør i bolden. - Til Post 19 valgte jeg dog en sikker omvej, men kiggede ikke ordentligt på postplaceringen. - Post 23, ja - den viste sig lige så besværlig, som forventet på forhånd , og den burde have været grebet meget mere sikkert an som nævnt ovenfor.

Tversted Plantage, klubløb (22/03/2015) Tversted Plantage, klubløb (22/03/2015)