Spænding til det sidste.

IMG 6015

Op/Nedrykningsmatchen i Rold blev som ventet meget spændende – faktisk ualmindeligt megetspændende. I den direkte dyst mod Mariagerfjord førte vores modstander fra start, men da vi vidste, at vi fortsat havde løbere i skoven, som kunne hente point, så blev der spænding til det sidste.

Mariagerfjord førte på et tidspunkt med 57-51, udvidede føringen til 79-59, hvor efter Vendelboerne begyndte at hale ind til stillingen 99-98. Både Mariagerfjord og Vendelboerne havde fortsat løbere i skoven, men de sidste Mariagerfjordløbere havde fejlklip, mens vi forsat havde 2 løbere i skoven.

IMG 6021Rold Skov OK’s stævneleder måtte – som ved matchen i 2014 – nægte Vendelboernes formand adgang til beregnervognen, mens spændingen steg og vi ventede på sidste løber og det endelige resultat.

Matchen endte uafgjort på matchpoint 3-3 og på løbspoint 99-99. Med dommerens mellemkomst og nærlæsning af reglementet blev matchen afgjort til Mariagerfjords fordel med 9 førstepladser mod Vendelboernes 3.

Tillykke til Mariagerfjord med resultatet.

Deltagerne fra Vendelboerne præsterede alle et rigtigt flot løb – og det er værd at bemærke, at alle fulgte den gennemgående taktisk: Ikke en eneste diskvalifikation. Rigtig flot!

IMG 6017Champagnen er gemt af vejen for endnu et år – der er dog vist nok en begrænset holdbarhed på de skummende dråber- lad os aftale at næste år skal flaskerne tømmes.

Kom i hu ordene om Vendelbotræet: A ka bøwes, hvis det behøwes, osse uen å forskrækkes. Men a ka intj knækkes.

Tak for en fornem indsats.