Mindeord

aage thDet er med stor sorg, at vi i forrige uge modtog meddelelsen om, at Aage Thomsen er gået bort.

Vore tanker er i denne svære stund hos Kirsten, Pia og Jan, svigerbørn og børnebørn.  Vores medfølelse er hos dem.

Aage har gennem næsten 30 år med sit gemytlige og ligefremme væsen sat sit præg på klubbens rejse til, hvor vi er i dag. Aage var familiemenneske, men også et foreningsmenneske, som heldigvis for OK Vendelboerne også havde en stor passion for orienteringssporten. Aage har, om nogen, forstået at forene interessen for orienteringsløb med sin elskede familie. Jan var den første, der fandt interessen i 1987, herefter gik der kun et år, inden det var blevet hele familiens sport.

Aage var klubbens formand fra 2002 til 2006, hvor han med sine stærke organisatorevner stod bag mange vellykkede arrangementer, bl.a. indgik han i en årrække i stævneledelsen af Nordjysk 2- Dages, som fik fastslået sit ry som et af Danmarks bedst besøgte og bedst tilrettelagte orienteringsstævner.

Naturen og en respektfuld brug af skovene var en mærkesag for Aage. Han varetog i sin bestyrelsestid kontakten til skovene, hvor han opnåede stor respekt hos skovejerne. Indtil sin alt for tidlige død var han Dansk Orienteringsforbunds repræsentant i Naturstyrelsen Vendsyssels brugerråd, hvor han medvirkede til at markedsføre orienteringssporten som en stille og naturvenlig sport.

Aage var tømrer og en dygtig en af slagsen. Da orienteringsklubben i 1998 sammen med jægerne overtog Horsebækhytten  i Tornby Plantage, var det Aage, der stod for renoveringen af hytten, herunder lægning af nyt tag.  Tømrerhvervet var Aages arbejdsliv og ingen kunne så let som Aage måle ud og få alle mulige konstruktioner til at passe sammen – første gang.  Ulykkeligvis var det i tømrerhvervet, at Aage i 70’erne kom i kontakt med asbest, en kontakt som sidste år gjorde Aage alvorligt syg – og medførte at han i forrige uge måtte give op.

Aage vil blive savnet - æret være hans minde.