Find Vej i Folkeparken og Ulvegravene den 29. april

13091931 645891435562383 5205814246490828269 nOrienteringsklubben Vendelboerne afholder Find vej Dag den 29. april med start klokken 13 i Folkeparken i Hjørring. Startstedet er ved enden af Palleskær Engvej.

Borgmester Arne Boelt sender de første løbere afsted kl. 13. De som ikke kan nå frem til kl 13, kan starte frem til kl. 15.

Her er der mulighed for alle at prøve orienteringssporten med Orienteringsklubben Vendelboerne. Der vil være hjælp til alle med at komme i gang, og banelængder der passer alle, fra de helt små til garvede løbere, der gerne ville prøve noget nyt.

Som noget helt nyt vil der i år blive opsat en sprintbane for de små. Her kan de mindste boltre sig på en kort og let bane, mens forældrene hepper. Børnene bliver udstyret med en elektronisk tidtagningsbrik, og hvis man ikke synes man har været hurtig nok, så kan man prøve igen – og igen.

Efter at der er blevet fundet vej, ville der være forfriskninger, diplomer og medaljer til børnene, samt en lille overraskelse til de små.

Efter Find vej Dagen afholder orienteringsklubben hver tirsdag frem til sommerferien træning for børn, unge og voksne, hvor nye i sporten kan være med og lære at læse kort og løbe samtidig. Læs mere på www.ok-vendelboerne.dk

Find vej i Danmark er et landsdækkende projekt støttet af Nordea-Fonden. Over 6000 faste poster spredt over hele Danmark udgør orienteringsposter som enhver person kan benytte ved at downloade et kort fra www.findveji.dk og løbe et orienteringsløb.

Til at begynde med behøver man ikke noget særligt udstyr, der er baner man kan “gå en tur,” og hvis der er brug for det kan man få lov til låne et kompas af orienteringsklubben

Hvis du har brug for hjælp til at læse kortet så er det også nemt at finde, da orienteringsløbere er flinke mennesker, der hellere end gerne hjælper dig igang.

Find vej Dagen blev første gang afholdt i 2010, og har siden vokset til et arrangement med over 3.500 deltagere, og i år er der et rekordstort antal arrangementer over hele Danmark.