PR-løb den 15. september i Tornby

Orienteringsklubben Vendelboerne har 3 lørdage i august og september arrangeret orienteringsløb i Tornby Klitplantage og har haft pænt besøg af interesserede, som har haft en rigtig fin oplevelse i den smukke natur i Tornby Klitplantage.

Succesen gentages lørdag den 15. september, hvor der kan startes mellem kl. 13.00 til 13.30 fra klubhuset ved Rævskærvej midt i Tornby Klitplantage.

Der er tilrettelagt ture for begyndere, som blot ønsker at snuse lidt til sporten, og der er også tilrettelagt ture for de, som vil have lidt større udfordringer. Fælles for alle turene er, at medlemmerne fra Vendelboerne står klar til at hjælpe med at komme i gang med at læse kortet og bruge kompasset. Alle, som ønsker det, kan få en erfaren orienteringsløber med rundt på turen, så der er ingen risiko for at blive væk i skoven.

Orienteringsløb er sundt, sjovt og sejt. Der findes ingen anden sport, der kombinerer natur og motion på samme måde som orientering. Du kommer ud i skoven – og ind i skoven! Du kan løbe langt eller kort, og du vælger selv sværhedsgraden. Orientering er en sport for hele familien!

Startsteder er afmærket fra Rævskærvej i Tornby med en orange/hvid skærm. Følg skærmene og skiltene, så finder du frem til Vendelboernes klubhus i plantagen, hvorfra starten går.

Deltagelse i løbet koster ikke noget, og du kan tage hele familien med.