68 børn og voksne fandt vej i Folkeparken

startklip arne boeltOmrådet omkring soppedammen summede af liv, da Orienteringsklubben Vendelboerne lørdag indbød til Find Vej Dag.

Borgmester Arne Boelt åbnede løbet kl. 13, hvor han anerkendte især børnenes engagement i at dyrke idræt i det smukke forårsvejr. Han opfordrede børnene til at vente på forældrene, også selv om de var ivrige efter at finde den første post. Der blev lyttet til borgmesterens ord, som dog ikke helt kunne begrænse børnenes iver efter at komme i gang med løbet. Igen i år måtte Arne Boelt næsten lade sig løbe over ende, da han klippede snoren.

Der var lette ruter til de mindste på ca. 2,3 km. Mange familier begav sig dog ud på en lidt sværere tur på 3,7 km, og de seje tog den lange tur på godt 8 km, som førte dem gennem Svanelunden, Sct. Knuds Kilde og Bagterp Plantage, inden de kunne vende tilbage til udgangspunktet ved Soppedammen.

Efter en pause med frisk frugt og saft, kastede børnene sig over sprintbanen med 10 poster rundt om Soppedammen. Med elektronisk tidstagning gik der virkelig konkurrence i den, og mange af børnene tog mange runder på sprintbanen for at slå egen og andres rekord.

Find Vej Dagen er et årligt tilbagevendende arrangement, hvor mere en 40 orienteringsklubben landet over indbyder til oplevelser i naturen. Find Vej Dagen i Hjørring bliver fuldt op af en række instruktions/træningsaftener . Frem til sommerferien tilbyder Orienteringsklubben Vendelboerne hver tirsdag instruktion i orienteringsløb for børn, unge og voksne. Programmet kan findes på orienteringsklubbens hjemmeside www.ok-vendelboerne.dk.